Skolestart

Overgangen mellem børnehave og skole på Sødalskolen.

Der er i januar åbent hus på både Rødding og Løvel afdelingen, hvor kommende skolebørn og deres forældre inviteres til at komme og se skolen, samt høre om hvordan vi arbejder her på Sødalskolen.

I løbet af foråret kommer kommende skolebørn på besøg i skolen 3 gange, hvor de prøver at gå nogle timer i børnehaveklasse. De 2 første gange er det kun skoledelen de snuser til og 3. gang der er på besøg, er de her også om eftermiddagen, så de også prøver at være med i SFO’en. Den dag de fortsætter over i SFO’en er der forældre kaffe når de hentes i SFO’en.

Derudover er der overleveringssamtaler, hvor både forældre, børnehave og skole deltager, dette tager udgangspunkt i TOPI.

Lige inden sommerferien afholdes der Go’dag Skoledag, hvor både børn og forældre er inviteret ind på skolen. Dette er en fredag formiddag, hvor forældre orienteres om skolens værdier og rammer og hvor børnene er i skole imens.

Første skoledag i børnehaveklassen er forældre velkomne til at deltage fra kl. 7.45-9.45

Læs mere om Viborg Kommunes skolestart her