Rødding afdeling

Røddingafdelingen er organiseret på flg. måde.

Sødalskolen er en afdelingsopdelt skole efter klassetrinene 0.-3.klasse, 4.-6.klasse og 7.-9.klasse.

Indskolingen i Rødding er placeret omkring ”Afdeling A”, som er den nordvestlige fløj af skolen. I tilknytning til A finder du også SFO’en der bruger samme fællesrum, garderobe, og lokalet lærkereden som legerum.

Mellemtrinnet er placeret i ”Afdeling B”, der udover klasseværelser med mobile skillevægge også bruges af klubben med eget selvstændigt lokale. Afdelingen bruges ofte, når der holdes fællessamling, dimission, forældremøder mm.

Overbygningen er placeret i skolens østligste del. 7. og 8.klasse er sammen i ”Afdeling D” og 9.klasserne er i ”Afdeling C”. I sammenhæng hermed findes en række faglokaler; musik, håndværk design, fysik-kemi, biologi, billedkunst, madkundskab. Derudover ligger skolens bibliotek – det pædagogiske servicecenter, SSP-lokale, UU-vejleder, sundhedsplejersken samt AKT-rum.

Alle klasseværelser har arbejdspladser til samtlige elever, og i flere af fællesrummene er der desuden indrettet gruppeborde, hyggekroge og sofagrupper, som kan bruges efter behov.

Gymnastiksalen bruges aktivt både i skoletiden og af idrætsforeningen om eftermiddagen/aftenen, ligesom boldbaner, tennisbaner og multibane bruges af eleverne i skoletiden.

Administrationen ligger i skolens nordlige del, sammen med personalerum, mødelokaler og kopirum.

Foran skolen findes der en p-plads med ca. 40 pladser. Skolebussen har af- og pålæsning lige uden for skolens indgang. De offentlige busser stopper ved kirken, hvorfra der er ca. 5 minutters gang til skolen.