Løvel afdeling

Løvel afdeling har siden 2003 været organiseret i 2 afdelinger:

Indskolingsforløbet, som omfatter 0. kl., 1. kl., 2. kl. og 3. kl.
og mellemtrinet, som omfatter 4. kl., 5. kl. og 6. kl.

Indskolingen er placeret omkring "Det lille Fællesrum", hvor alle klasserne har deres egen hjemklasse.
Desuden ligger skolens billedkunstlokale i nær tilknytning til Det Lille Fællesrum.
Siden 2008 har SFO-en haft ”Det lille Fællesrum” som basislokale. Desuden anvendes de tilstødende klasseværelser.

Alle klasseværelser har arbejdspladser til samtlige elever, og i flere af klasserne er der desuden individuelle arbejdspladser langs væggene. Mange af klasserne er desuden indrettet med hyggekroge. Der findes ikke aflåselige skabe, men alle elever har en skuffe/kasse til deres skolematerialer.

Centralt i skolen findes pædagogisk servicecenter (bibliotek) sammen med administration, pæd. værksted, mødelokaler og lærerværelse.
I den nordlige fløj findes skolens madkundskabslokale og håndværk og design lokale.

Fra den nordlige fløj er der adgang til Sødalbørnehus, som er en selvstændig institution. Der forgår et tæt samarbejde mellem skolen og børnehaven.

Løvelhallen fungerer som skolens idrætshal og ligger i nær tilknytning til skolen. Den blev i 2004 udbygget for 4 mill. kr.

Sportspladsen ligger i umiddelbar nærhed, og atletikbanerne er indrettet på skolens P-plads og nærliggende græsarealer.

I tilknytning til skolen er der som sagt en P-plads med 50 - 60 pladser. Skolebussen har af- og pålæsning lige uden for skolens indgang.

De offentlige busser har deres stoppesteder på Gl. Aalborgvej - 5 minutters gang fra skolen.